Tuk na bruchu: prečo sa ho neviete zbaviť? | Výživovo.sk

Tuk na bruchu: prečo sa ho neviete zbaviť?

Ako sa zbaviť tuku na bruchu - Výživovo.sk

Robíte denne sto brušákov, a napriek tomu stále žiadna zmena k lepšiemu? Brucho sa vám stále nezmenšuje. Prečo je to tak? Ako sa zbaviť tuku na bruchu? Poradíme vám v nasledovných riadkoch.

Tukové tkanivo na bruchu

Tukové tkanivo na bruchu je špecifické tým, že ho spočiatku nemusí byť vidieť. Vytvára sa najprv okolo vnútorných orgánov, takže nevieme, že ho máme. Až po nejakom čase sú zásoby tuku viditeľné. Tuk je nebezpečný už v štádiu, keď ho nebadáme, a to z dvoch dôvodov:

  • Tukové tkanivo je prekážka v bežnej činnosti vnútorných orgánov, pretože sa hromadí nielen v oblasti brucha, ale aj okolo čriev, pečene či dokonca srdca.
  • Tuk má vplyv na naše zdravie, teda imunitu nášho tela a látkový metabolizmus. Ľudia, ktorí majú veľa tuku vo svojom tele, sú náchylnejší na ochorenia ako astma, mozgová príhoda, cukrovka, infarkt či choroby pohybového aparátu.

Preto je dôležité, a hlavne jednoduchšie, predchádzať hromadeniu tuku v našom tele, ako sa ho následne začať zbavovať.  Musíme si uvedomiť, že ak je príjem energie vyšší ako jej výdaj, ľudský organizmus si túto prebytočnú energiu uloží v zásobách v podobe tuku. Najjednoduchšie sa v tukové zásoby premenia prijaté sacharidy. Preto by mala naša strava obsahovať veľa bielkovín. Tie telo buď využije alebo vylúči.

CHCEM SCHUDNÚŤ
S keto diétou zaručene schudnete nakoľko je postavená na biochemických procesoch v organizme (viď. video). Dôležité je, aby ste stále boli v stave ketózy. Nenechajte sa odradiť cenou balíčkov, vyjde vás to oveľa lacnejšie ako opakované kupovanie neúčinných produktov.
Detoxikačný balíčekJesenný balíček na chudnutieBALÍČEK:
Keto diéta na 14 dní
BALÍČEK:
Keto diéta na 7 dní
NÁVOD:
Ako schudnúť s KetoDiet
NÁVOD:
Ako schudnúť s KetoMix
Ochutnávkový KETO balíčekTabletky na chudnutie
UPOZORNENIE: Žiadny produkt vám nemôže garantovať presné úbytky hmotnosti. Každé telo je odlišné po fyzickej i zdravotnej stránke a reaguje inak.

Jednoduchým spôsobom, ako zistiť, či ste v rizikovej skupine ľudí, a teda máte tuk na bruchu, sa dá pomocou krajčírskeho metra. Stačí, ak si odmeriate obvod pása (v polovici medzi spodným okrajom dolného rebra a horným okrajom panvovej kosti). Ak je u ženy obvod pása 80 až 89 centimetrov a viac, a u mužov viac ako 104 centimetrov, je najvyšší čas zamyslieť sa nad svojim životným štýlom a trochu ho zmeniť.

Obvod pása - meranie tuku na bruchu - Výživovo.sk

Ako sa zbaviť tuku na bruchu?

Ak chcete chudnúť zdravo a natrvalo, váš priemerný úbytok hmotnosti za mesiac by mal byť okolo dvoch kilogramov. Ak schudnete veľmi rýchlo, je tu riziko, že sa vám kilá vrátia dvojnásobne, pretože si telo bude chcieť vybudovať väčšie zásoby, ak by malo znovu nedostatok energie. Chudnutie z brucha je preto beh na dlhé trate. Je potrebné mať pevnú vôľu a stanoviť si cieľ.

1. Bez pohybu to nepôjde

V prvom rade by ste mali zvýšiť výdaj svojej energie. Mnohé štúdie dokazujú, že aeróbne cvičenie (ako napríklad chôdza, beh, plávanie atď.) prispieva k výraznému zníženiu brušného tuku.

Do práce sa radšej prejdite peši, alebo použite schody namiesto výťahu. Ak spravíte desaťtisíc krokov denne, určite sa budete cítiť zdravšie. Pokiaľ to s redukciou tuku myslíte úplne vážne, stavte na intervalový tréning a brušáky.

  • Intervalový tréning (tzv. HIIT – high intensity interval training). Jeho výhodou oproti klasickému kardio cvičeniu je, že vaše telo začne spaľovať tukové zásoby oveľa skôr a tuk sa tiež spaľuje ešte aj po skončení tréningu. Intervalový tréning navyše zvyšuje svalový tonus, zlepšuje kondíciu a zvyšuje činnosť libida. Pri intervalovom tréningu si môžete zvoliť ktorékoľvek cyklické cvičenie (beh, bicyklovanie, veslovanie alebo skákanie na švihadle). Princípom je cyklické opakovanie intenzívneho cvičenia s cvičením v oddychovom tempe.
  • Brušáky. Precvičovaním priamo problémovej partie docielite väčšiu efektívnosť našej snahy zbaviť sa tuku na bruchu. Nestačí, ak precvičíte len staré známe sed-ľahy, pri cvičení sa zamerajte aj na spodné a bočné brušné svalstvo. 

Zbavte sa tuku na bruchu brušákmi - Výživovo.sk

2. Zamyslite sa nad svojím jedálničkom

Ak vás trápi tuk na bruchu, je načase zamyslieť sa nad správnosťou svojich stravovacích návykov. Čo by ste mali konzumovať?

  • Zelenina a ovocie – sú bohaté na antioxidanty, minerály a vitamíny. Vďaka vláknine vás zasýtia a neobsahujú nebezpečný tuk. Pozor, odporúča sa konzumovať ovocie v doobedných hodinách, napríklad ako desiatu, a zeleninu v popoludňajších hodinách namiesto olovrantu či večere.
  • Voda – či už chudnete alebo nie, je veľmi dôležité hydratovať svoje telo. Noste pri sebe vždy fľašku s vodou a často pite. Dodržiavanie pitného režimu posilňuje náš imunitný systém, zrýchľuje metabolizmus, odbúrava z tela toxíny a navyše budete menej pociťovať hlad.
  • Už žiadny fast food – ak máte na obed iba tridsaťminútovú prestávku, je takmer nemožné stravovať sa inde ako v rýchlom občerstvení. Skúste si jedlo pripravovať deň vopred doma a uvidíte, že ak vyskúšate nové recepty a chute, budete sa lepšie cítiť a hlavne prestanete navštevovať reštaurácie s nezdravým jedlom. Ak však patríte medzi ľudí, ktorým varenie príliš nejde, dajte si pri najbližšom obede namiesto vyprážaného rezňa zeleninový šalát. Nebude sa vám chcieť po obede spať, ale naopak – budete sa cítiť plný energie.
  • Veľkosť porcie – väčšina z nás nevie, aká je odporúčaná veľkosť porcie jednotlivých potravín a na tanier si nakladá aj viac ako jej dvojnásobok. Napríklad na balíčku cereálií je napísané, koľko gramov by mala jedna porcia obsahovať. Porovnajte si tento údaj s tým, čo si nasypete do misky. Ďalším spôsobom, ako predísť zjedeniu dvojnásobku dávky je, že každé jedlo, čo si naberiete na tanier, si rozdelíte na polovicu. Jednu polovicu zjete hneď a druhú neskôr.
  • Nesoľte – pri dochucovaní jedla zvoľte namiesto soli napríklad korenie, bylinky alebo čili papričky. Soľ spôsobuje zadržiavanie vody v tele, a tak vaše brucho vyzerá väčšie, nafúknutejšie.

Zbavte sa tuku na bruchu stravou - Výživovo.sk

3. Nerobte si starosti, vyhýbajte sa stresu

Zrejme ste sa práve zarazili, či môže mať stres a starosti vplyv na tuk na bruchu. Môže. To, či sa naše telo a myseľ nachádza v pohode má veľký vplyv na pribúdanie alebo naopak ubúdanie telesnej hmotnosti. „Je dokázané, že zvýšené hladiny kortizolu (stresového hormónu) v našom tele spôsobujú zvýšené ukladanie tuku práve v oblasti bruška,“ uvádza výživová poradkyňa  Mgr. Miroslava Miková pre denníkrelax.sk.

V stresových situáciách zjeme viac jedla. Naše telo potrebuje viac energie na vyriešenie problému, a preto nás núti využitú energiu doplniť. V strese neraz siahneme aj po sladkostiach, napríklad čokoláda nám zlepšuje náladu a pôsobí upokojujúco. Postavte sa stresovým situáciám racionálne, a berte ich ako výzvu, ktorú musíte zvládnuť.

Zbavte sa stresu a tuku na bruchu - Výživovo.sk

Záver

Tukové tkanivo na bruchu je nebezpečné pre mužov aj ženy, pre mladých aj pre starších. Zmenou životného štýlu predídete ukladaniu tukových zásob v okolí vnútorných orgánov, prípadne už uložené zásoby odstránite. Dôležité je dodržať pár zásad a zmena príde onedlho:

  • jedzte viac ovocia  a zeleniny
  • pite veľa vody
  • stravujte sa mimo rýchleho občerstvenia
  • zmenšite porcie
  • začleňte do svojho režimu pohyb

Menší obvod pása vám pomôže predísť ďalším ochoreniam a žiť dlhšie a vitálnejšie.

Zdroje:
http://www.chudnutie-ako.sk/ako-schudnut/ako-schudnut-z-brucha
http://fitness.cvicte.sk/fitness-1/ako-odstranit-tuk-na-bruchu
http://www.vsetkoprezdravie.sk/clanok/42-najlepsich-sposobov-ako-najrychlejsie-stratit-tuk-z-brucha

 

Silva Múdra

Zaujímam sa o zdravý životný štýl a zdravú výživu. Určite ma nahovoríte na vyskúšanie všetkého nového v tejto oblasti :) So svojimi skúsenosťami sa s vami rada podelím aj prostredníctvom svojich článkov na Výživovo.sk.

Silva Múdra

Zaujímam sa o zdravý životný štýl a zdravú výživu. Určite ma nahovoríte na vyskúšanie všetkého nového v tejto oblasti :) So svojimi skúsenosťami sa s vami rada podelím aj prostredníctvom svojich článkov na Výživovo.sk.

Komentovanie článku: