10 jedál, ktoré mylne považujeme za diétne

DIéta - Výživovo.sk

Povedzme si úprimne, kto z nás už nenaletel na dobre pripravenú reklamu a nekúpil si potravinu, ktorá mala zaručiť, že schudneme? No želaný efekt sa nedostavil a my sme nielenže neschudli, ale dokonca trochu aj pribrali.

Niektoré jedlá sa totiž to len tvária, že sú diétne, ale v skutočnosti sú to žrúti našich peňazí a nie tuku.

Vybrali sme pre vás 10 jedál, ktoré považujeme za diétne len omylom.

1. Jogurty, ktoré obsahujú 0,00 % tuku

Jogurty, ktoré obsahujú 0,00 % tuku patria k potravinám, ktoré sa za diétne považujú snáď najčastejšie. Síce sa v týchto extra light jogurtoch nenachádza žiadny tuk, no niečím sa tá skvelá chuť a hustota zabezpečiť musí. A verte či nie, ovocie priamo zo stromu do jogurtu neskáče. Výrobcovia vytvárajú chuť pomocou cukru, umelých sladidiel a škrobu. Zrazu sa po podrobnejšom náhľade na zloženie tento ľahký jogurt premení na kalorickejšie jedlo ako ktorékoľvek iné.

2. Šaláty

Aj vy ste sa rozhodli pri zoštíhľovacej či očistnej diéte siahnuť po šaláte? Tento počin samozrejme chválime, ak zostanú vaše  zeleninové či ovocné kreácie iba pri zelenine a kvapke olivového oleja pre chuť. Ak už začnete pridávať syr, obaľované kuracie nugetky, pečené krutóny a celé to zalejete dresingom, na diétnu pochúťku zabudnite. V miske máte poriadnu kalorickú bombu.

3.  Cestoviny

Cestoviny samé o sebe nie sú škodlivé. Opäť ako aj pri šaláte záleží od toho, aké k nim budú pridané ingrediencie. Veľká porcia syra, smotanová omáčka a kúsky údeného mäsa urobia síce z cestovín pochúťku, ale aj z nášho brucha balón. Záleží aj na tom, ako dlho cestoviny varíte. Čím dlhšie ich necháte uvariť a čím mäkšie sú, tým je vyšší ich glykemický index, a teda pocítime skôr hlad.

Cestoviny nemusia byť diétne - Výživovo.sk

 4. Polievky

Ak chcete rýchlo a zdravo schudnúť, jedzte polievky. Odporúčame vám hlavne zeleninové a mäsové vývary. No, ak si radšej doprajete smotanové, mliečne či inak zahusťované polievočky, spozornite! Vďaka pridanej smotane, múke a ostatným ingredienciám sa nejedná o ľahký variant obedu, ale o nediétnu lož. Po krémových polievkach si doprajte viac pohybu, aby ste nabratý tuk spálili a premenili na energiu.

5. Džúsy

Ovocie vám nechutí, alebo ho z nejakého iného dôvodu nejedávate, no namiesto toho si pravidelne kupujete džúsy. Ak je to váš prípad, dajte si pozor na vysoký obsah cukru, ktoré tieto tekuté dobroty majú.

6. Zdravé cereálie

Slovo cereálie je odvodené od anglického slova cereals, teda sacharidy. Nehovorí sa predsa len tak v každej reklame na túto raňajkovú pochúťku, že budete mať dostatok energie na celé dopoludnie. Cereálie obsahujú veľké množstvo cukru a majú vysokú energetickú hodnotu. Jedna porcia by preto nemala presiahnuť viac ako 40 gramov.

Cereálie nemusia byť diétne - Výživovo.sk

7. Sušené ovocie

Pri náhrade čerstvého ovocia ešte chvíľu zostaneme. Mnohí z nás si myslia, že ideálnou náhradou čerstvého ovocia je sušené ovocie. Dajte však pozor. Vysušené plody, ktoré je bežne dostať v obchodoch, bývajú častokrát presladené. Energetická hodnota sušeného ovocia je oproti tomu čerstvému niekoľko násobne vyššia. Napríklad ak zjete misku čerstvého hrozna, príjmete asi 60 kilojoulov, no ak zjete za misku sušených hrozienok, váš príjem energie je vyšší o 460 kilojoulov, a to už je teda veľký rozdiel.

8. Fľaškové čaje

To, že pri znižovaní hmotnosti by sme sa mali vyhýbať sladeným minerálkam a rôznym malinovkám, vieme. Čo však piť namiesto toho? Predsa čaj. No určite nie ten, čo si kúpite v obchode vo fľaške. Tieto čaje sú presladené a obsahujú len minimálne množstvo čaju. Doprajte si radšej chvíľku čas a počkajte, kým vám začne vrieť voda a zalejte si čaj v šálke. Môžete ho vypiť ešte teplý chvíľu po uvarení, alebo počkať, kým vychladne a osviežiť sa ním. Každopádne vám pri chudnutí pomôže čistá voda.

9. Sushi

Zelenina, ryža či morské potvory síce patria k nízkokalorickým potravinám, ale nezabúdajte na to, že mnohé reštaurácie ponúkajúce špeciality zo sushi pridávajú do chutných roliek aj prídavné látky. Nebuďte preto prekvapení, ak okrem rýb cítite jemnú príchuť majonézy alebo tučného syra. Okrem nich sushi tiež obsahuje vďaka sójovej vďaka nemu si však telo udržiava vodu, a tak pri pravidelnom mlsaní sushi dobrôt určite začnete badať, že máte plnšie brucho a už vám obľúbené nohavice tak dobre nesedia.

Sushi nemusí byť diétne - Výživovo.sk

10. Ryžové chlebíky

Síce tieto zdravo vyzerajúce chlebíky neobsahujú takmer žiadny tuk a ich kalorická hodnota je veľmi nízka, no rovnako neobsahujú aní žiadne bielkoviny a často ani vlákninu. Ich konzumáciou možno oklameme na chvíľu svoj žalúdok, no po pár minútach začne byť naše telo znovu hladné a začne od nás pýtať niečo výživnejšie. Pozor tiež na ochutené verzie. Sladké obsahujú zbytočný cukor, slané zase spomenutý sodík, ktorý zadržiava v tele vodu.

Čítajte aj: Najčastejšie chyby pri chudnutí

Záver

Ak ste sa práve dozvedeli, prečo nechudnete, aj napriek tomu, že kupujte všetko, čo je v reklamách na peknú postavu odporúčané, skúste začať siahať po skutočne zdravých potravinách. Namiesto všetkých light vychytávok radšej siahnite po čerstvom ovocí a zelenine. Uvidíte, že pôjde nižšie aj ručička na vašej váhe a naopak – sebavedomie porastie vyššie. Ak si však neviete rady so svojím jedálničkom, .

[extra_box_type2_shortcode title=“Odstráňte chyby v stravovaní! “ button_text=“Chcem svoj jedálniček“ button_url=“objednavka/“]Nechajte si poradiť od našich odborníkov, ktorí vám zostavia jedálniček na mieru. [/extra_box_type2_shortcode]

Zdroje:

http://www.pluska.sk/zena/chudnutie/tychto-7-potravin-dietne-iba-tvari-pozor-ne.html
http://wanda.atlas.sk/4-zdrave-jedla-z-ktorych-priberiete/wellness-a-fit/chudnutie/749557.html
http://www.kamzakrasou.sk/recepty/pre-stihlu-liniu/75
http://www.svet-zdravia.sk/clanky/pri-chudnuti-si-dajte-pozor-na-tieto-chytaky-alebo-nebezpecne-cestoviny-a

3.0
01

Silva Múdra

Zaujímam sa o zdravý životný štýl a zdravú výživu. Určite ma nahovoríte na vyskúšanie všetkého nového v tejto oblasti :) So svojimi skúsenosťami sa s vami rada podelím aj prostredníctvom svojich článkov na Výživovo.sk.

Komentovanie článku: