Ryžová diéta - jedálniček a vaše skúsenosti - Výživovo.sk

Ryžová diéta. Diétne programy spolu s jedálničkom a skúsenosťami užívateľov

Ryžová diéta. Jej výhody a nevýhody

VYSKÚŠAJ ZADARMO
OMEGA 3 z nórskeho lososa ZADARMO
Výživový doplnok pre chrupavky, kosti a svaly ZADARMO na 30 dní
Vitamín K2 - mesačné balenie zadarmo
Pravý ženšen na 30 dní zadarmo

Ryžová diéta rozhodne nie je žiadnou novinkou. V nasledujúcich riadkoch vám prezradím nielen v čom spočíva, ale aj skúsenosti ostatných užívateľov, vrátane výhod a nevýhod ryžovej diéty.

Princíp ryžovej diéty

Základom ryžovej diéty je správny výber hlavnej zložky stravy – ryže. Na svete existuje viac ako 120 000 druhov ryže, ktoré sa navzájom odlišujú farbou, chuťou a vôňou. Ako si teda vybrať tú správnu? V prvom rade by ste mali brať do úvahy hodnotu glykemického indexu. Ten vám napovie, za aký čas dôjde k zvýšeniu cukru v krvi. Čím je tento index vyšší, tým rýchlejšie stúpne hladina cukru v krvi a rovnako rýchlo aj klesne, teda po jedle budete menej sýty. Vzhľadom na to je potrebné vyberať potraviny s nižším glykemickým indexom, ktoré nespôsobujú veľké výkyvy hladiny cukru v krvi.

 

Týmto požiadavkám zodpovedajú celozrnné druhy ryže (so šupkou alebo natural), ktoré sa odporúčajú ako základ ryžovej diéty. Na rozdiel od klasickej bielej ryže má celozrnná  podstatne viac vitamínov skupiny B, železa, horčíka a fosforu. Taktiež obsahuje bielkoviny s využiteľnosťou až 70 %, málo tukov, asi 73 % sacharidov a vlákninu. Navyše, celozrnná ryža nepodporuje ukladanie tukov a rýchlo zasýti.

CHCEM SCHUDNÚŤ
S keto diétou zaručene schudnete nakoľko je postavená na biochemických procesoch v organizme (viď. video). Dôležité je, aby ste stále boli v stave ketózy. Nenechajte sa odradiť cenou balíčkov, vyjde vás to oveľa lacnejšie ako opakované kupovanie neúčinných produktov. Zistite, koľko potrebujete schudnúť a prečítajte si návod, ako začať.
Predajcovia keto diétyChiaShakeKetoMixKetoDietNutriFood
Chcem schudnúťDo 5kgDo 10kgDo 15kgNad 15kg
Jedlá na chudnutieDiétne raňajkyDiétny obedDiétne dezertyDiétne cestovinové jedláLow carb pečivo
Skúsenosti s keto diétou28 dňový denník chudnutia
Výživovo na chudnutie odporúča keto diétu. Ak ale z rôznych príčin chcete dať prednosť tabletkám, tak vedzte, že tabletky majú iba podporný efekt a neodmakajú to za vás. Účinné môžu byť len v kombinácii s vyváženým jedálničkom a pravidelným pohybom.
Prípravky na chudnutieBlokátor hladuDiétne cestovinyTabletky na chudnutieNízkokalorické sladidloSpaľovač tukovSirupy bez cukruKáva a čaj na chudnutieNízkokalorické dresingy

Jedálniček pri ryžovej diéte

Jedálniček počas ryžovej diéty je veľmi jednoduchý.  Denne sa konzumuje 200 – 300 g ryže, zelenina a strukoviny. Počas diéty však nemožno zabúdať ani na pitný režim v podobe pravidelného prísunu 2 až 3 litrov nesladených tekutín. Rovnako dôležitá je aj pravidelnosť v stravovaní, pričom sa odporúča jesť päťkrát denne. Ryžu počas diéty nesoľte.

Existuje niekoľko rôznych druhov ryžových diét, ktoré sa líšia predovšetkým dĺžkou trvania. Na internete nájdete množstvo návodov od rýchlej 3-dňovej diéty, cez navzájom veľmi podobné 7 alebo 10-dňové režimy až po dlhšiu 36 dní trvajúcu diétu. Pre dlhotrvajúce výsledky sa najviac odporúča dodržiavanie tej najdlhšej, teda 36-dňovej ryžovej diéty.

36-dňová ryžová diéta

Fázy  Odporúčania konzumácie
1. fáza: 1. – 9. deň konzumácia celozrnnej ryže
pomer stravy: 100 % celozrnná ryža
2. fáza: 10. – 18. deň konzumácia ryže a tepelne upravenej zeleniny
pomer stravy: 75 % celozrnná ryža + 25 % dusená alebo varená zelenina
zo zeleniny sa odporúča: mrkva, kapusta, cibuľa, petržlen, zeler, kaleráb, tekvica, cvikla, pór, reďkovka, karfiol, kel, brokolica
3. fáza: 19. – 27. deň pridanie strukovín
pomer: 10 – 20 % strukoviny
zo strukovín sa odporúča:  fazuľa, šošovica, sója, hrach, cícer
4. fáza: 27. – 36. deň pridanie čerstvej zeleniny
pomer stravy: 55 % celozrnná ryža + 15 % dusená alebo varená zelenina + 10 % strukoviny + 10 % čerstvá zelenina

Kto nemá trpezlivosť na viac ako mesiac trvajúcu diétu, možnosťou je vyskúšať aj skrátenú ryžovú diétu v trvaní 7 dní.

7-dňová ryžová diéta

Fázy Odporúčania konzumácie
1. fáza: 1. – 2. deň konzumácia celozrnnej ryže
2. fáza: 3. – 4. deň konzumácia ryže a tepelne upravenej zeleniny
3. fáza: 5. – 6. deň konzumácia ryže, tepelne upravenej zeleniny a strukovín
4. fáza: 7. deň konzumácie kombinácie, ktorá vám počas predchádzajúcich šiestich dní najviac chutila
Ryžová diéta - len 200-300 g ryže

Na svete existuje 120 000 rôznych druhov ryže

Ako na väčšinu diét aj na ryžovú diétu majú ľudia rôzne názory. Zástancovia a odporcovia tejto diéty predkladajú argumenty, prečo je tento typ chudnutia dobrý a naopak, z akého dôvodu sa neodporúča. V nasledovných riadkoch sa budem venovať obom skupinám názorov.

Pri ryžovej diéte môžete schudnúť až 3 kg v priebehu 36 dní

Ryžovú diétu držte krátkodobo, aby vám nechýbali potrebné živiny (zdroj infografiky)

Ryžová diéta – prečo áno?

Zástancovia ryžovej diéty nedajú na tento typ chudnutia dopustiť. Aké sú ich argumenty?

Ryžová diéta je zaručený recept na zníženie váhy

Celozrnná ryža pomáha chudnúť, pretože stimuluje spaľovanie tukov. Vzhľadom na to, že neobsahuje glutén, je vhodná aj pre celiatikov. Pri dodržaní diétneho režimu po dobu minimálne 36 dní sa prejaví úbytok na váhe až 5 – 25 % v závislosti od vašej postavy.

Ryžová diéta je optimálny spôsob detoxikácie organizmu

Ryža je vhodná na očistu organizmu, pretože pohlcuje soli a škodliviny v tele. Držanie tejto diéty by malo mať zároveň za následok zníženie cholesterolu a odkyslenie organizmu. Takéto ozdravenie organizmu má pozitívny vplyv na váš celkový duševný stav, psychiku a pamäť.

Ryžová diéta napomáha liečeniu chorôb

Celozrnná ryža ako hlavná zložka ryžovej diéty pomáha pri liečbe tráviacich ťažkostí – najmä črevných, žlčníkových, žalúdočných a pečeňových chorôb. Celozrnná ryža sa odporúča aj pri srdcovo-cievnych ochoreniach, poruchách látkovej výmeny a chorobách pohybového ústrojenstva (najmä pri reume a artróze), obličkových ochoreniach či vysokom krvnom tlaku. Ryžová kúra taktiež pomáha pri liečbe chronických chorôb ako psoriáza, alergie a ďalšie.

Dôkazom týchto názorov sú aj príspevky, ktoré sme našli na vybraných slovenských fórach:

Názory zástancov ryžovej diéty - Marta

Užívateľke ryžová diéta pomohla nielen schudnúť, ale i zbaviť sa psoriázy

Zdroj: http://plnielanu.zoznam.sk/

Zástancovia ryžovej diéty - babyblue

Užívateľke sa s ryžovou diétou podarilo schudnúť až 15 kilogramov

Zdroj: http://diva.aktuality.sk/

Jedno milé čínske príslovie o ryži: Chceš byť šťastný hodinu, opi sa. Chceš byť šťastný 3 dni, ožeň sa. Chceš byť šťastný celý život, jedz ryžu.

Ryžová diéta – prečo nie?

Niektoré argumenty odporcov diéty nehovoria len o nevhodnosti, ale dokonca o nebezpečnosti tohto typu chudnutia pre ľudský organizmus. Podľa týchto jednotlivcov je ryžová diéta:

Ryžová diéta je len jedným z návodov na chudnutie, ktorý nefunguje

Ryžová diéta nie je určená pre výraznú redukciu hmotnosti. Minimálny efekt úbytku na váhe je len dôsledkom výrazného obmedzenia prísunu potravy. Taktiež  je veľmi monotónna, a zároveň ako sacharidová bomba pri diétach problematická. Hlad, jednostranná strava a chýbajúce živiny v organizme spôsobuje spomalenie metabolizmus a následné opätovné priberanie.

Ryžová diéta je len jedna z mnohých redukčných diét so snahou o rýchle schudnutie

Pri konzumácii ryže naozaj začnete chudnúť. Tento zdanlivý efekt diéty však spočíva v tom, že ide skôr o zbavenie sa vody, ako nadbytočného podkožného tuku. Keď prejdete na normálnu stravu, čaká vás neželaný jo-jo efekt.

Ryžová diéta je ideálny spôsob, ako poškodiť svoj organizmus

Diéta na báze obmedzenej konzumácie ryže je vo svojej podstate pomerne náročná. Denný príjem nepresahuje 900 kcal, čo je vlastne 5 hrstí ryže za deň. Takéto malé množstvo energie spôsobuje nedostatok živín pre organizmus, čo môže po niekoľkých týždňoch viesť k vážnym zdravotným komplikáciám. Problémom tejto diéty je hlavne nedostatok sodíka,  jednak jeho nedostatočný obsah v samotnej ryži a následný úbytok pod vplyvom odvodnenia. Výsledkom sú únava, závraty, bolesti hlavy, depresie, kŕče.

Slovenské internetové fóra sú samozrejme plné názorov aj od tohto protichodného tábora. Tu je len pár príkladov z nich:

Odporcovia ryžovej diéty - mama

Skúsenosť jednej z užívateliek

Zdroj: http://plnielanu.zoznam.sk/

Odporcovia ryžovej diéty - flea

Negatívna recenzia užívateľky na diskusnom fóre

Zdroj: http://diva.aktuality.sk/

Záver: Je ryžová diéta vhodná práve pre vás?

Či už sa prikloníte k názoru zástancov, alebo odporcov ryžovej diéty, tento typ chudnutia určite nie je jednoduchý. Skôr, ako sa o ňu pokúsite, zoznámte sa so zásadami zdravého stravovania.

4.7/5 - (3 votes)

Silva Múdra

Zaujímam sa o zdravý životný štýl a zdravú výživu. Určite ma nahovoríte na vyskúšanie všetkého nového v tejto oblasti :) So svojimi skúsenosťami sa s vami rada podelím aj prostredníctvom svojich článkov na Výživovo.sk.

Komentovanie článku:

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra