Zdravý snack: 10 tipov, ktoré neohrozia chudnutie

Zdravý snack: 10 tipov, ktoré neohrozia chudnutie

Chia sa po spojení s tekutinou správajú ako puding

Snažíte sa schudnúť? Určite pri tom nehladujte. Okrem toho, že si spomalíte metabolizmus, budete mať mizernú náladu a celá vaša snaha sa pravdepodobne skončí neúspechom. Ponúkame vám 10 tipov na zdravé chrumkanie, ktoré neohrozia vašu cestu za ideálnou váhou.

1. Chia puding

Chia semienka utlmia hlad a táto pochúťka aj vaše chute na sladké. Zmiešajte dve lyžice chia semien s 50 ml mandľového či kokosového mlieka, pridajte stéviu alebo pol lyžičky medu a odložte na noc do chladničky. Takáto zdravá pochúťka na desiatu zastúpi akýkoľvek dezert. Okrem toho dostanete do seba celý rad antioxidantov a vlákninu, ktorá pomôze tráveniu. Vedeli ste, že z chia semienok sa vyrába aj proteín pre športovcov?

2. Stonkový zeler

Ilustračné obrázky pri článkoch o chudnutí sú často doplnené fotkou stonkového zeleru. Ako keby jeho konzumácia znamenala automaticky zhodené kilogramy. Nie sme tak ďaleko od pravdy. Zeler má nízky obsah kalórií, obsahuje vlákninu, znižuje cholesterol aj vysoký krvný tlak. Dokonca obsahuje látky, ktoré sú dôležité pri tvorbe bielych krviniek a zlepšuje našu imunitu. Chrumkajte stonkový zeler namočený do bieleho jogurtu so štipkou čili. Zdravá pochúťka vás výborne zasýti.

Zelené smoothie je chutné

3. Zelený čaj a čierna káva

O tom, že je zelený čaj skvelým povzdudzovačom metabolizmu, ste si už mohli prečítať na našich stránkach. Ak máte chuť mašrktiť, no už ste po olovrante či tesne po obede, skúste si dať vlažný zelený čaj osladený pol lyžičkou medu. Pite ho po dúškoch, zamestnáte si aj myseľ a nebudete mať pocit, že hladujete. Med pôsobí navyše blahodarne na nervový systém a upokojuje. A hlad nie je vždy hladom, možno ste len smädní.

4. Tekvicové a slnečnicové semienka

Hrsť mixu tekvicových a slnečnicových semienok vás nabije minerálmi, dodá vám zinok pre zdravú pleť, vlasy a nechty a zdravé tuky, ktoré udržia váš metabolizmus vo forme, sú bohaté na vitamín E a antioxidanty, priaznivo vplývajú na zdravé fungovanie prostaty a pozitívne účinky konzumácie tekvicových semienok sa pripisujú aj pri liečbe rakoviny. Chrumkanie semiačok namiesto čokolády je skvelý tip, ako schudnúť a zároveň zostať v psychickej pohode.

5. Hrsť orieškov

Poriadna dávka zdravých tukov, minerálnych látok a proteínov je ako stvorená na popoludnajší snack. Vyberte si oriešky v ich prirodzenej forme – nevylúpané, nepražené a nesolené. Vyskúšajte mandle, kešu alebo para orechy, nepreháňajte to s arašidami, v ktorých sa často vyskytujú plesne. Rovnako neprekračujte dávkovanie orieškov. Hoci sú zdravé a prispievajú aj k správnej mozgovej aktivite, predsalen stále obsahujú tuky. Na konzumáciu pri redukčnej diéte sú vhodnejšie lieskovce a mandle ako tučnejšie kešu či makadamské orechy.

[extra_box_shortcode button_text=“Chcem sa objednať!“ button_url=“objednavka/“] Naučíme vás maškrtiť zdravo! Presvedčte sa sami o efektívnosti chudnutia pod dohľadom odborníkov a objednajte si termín konzultácie len za 7,90 €.[/extra_box_shortcode]

6. Strúhaná mrvka s jablkom

Pochúťka pre malé deti? Áno. A zdravá! Nastrúhajte si do misky jednu mrkvu a polovicu jablka, prípadne dve mrkvy a celé jablko a rozdeľte si to na dve porcie. Vitamín C, betakarotén a vláknina sa postarajú o vašu telesnú a duševnú pohodu, v lete vás takáto mňamka osvieži, keď ju budete skladovať v chladničke a v zime ju môžete „zohriať“ pridaním nastrúhaného zázvoru, čím tento snack premeníte aj na bombu proti chrípke.

7. Granátové jablko

Chrumkavá lahôdka je krásne fotogenická na koláčoch a ešte je aj nabitá zdraviu prospešnými látkami. Chráni srdce, pomáha bojovať s voľnými radikálmi, znižuje krvný tlak, hladinu zlého cholesterolu, konzumované počas tehotenstva navyše prospieva k ochrane mozgu novorodencov, pomáha pri bojovaní s rakovinou pŕs a dodá telu až 40 percent dennej odporúčanej dávky vitamínu C. Navyše obsahuje aj vitamíny B a betakarotény.

Granátové jablko vám pomôže schudnúť

8. Zelené smoothie

Rozmixujte špenát vo vode, pridajte polovicu banánu, pár kvapiek citrónovej šťavy, lyžicu chia semien a lyžičku kokosového tuku prípadne arašidového masla. Hoci to neznie lákavo, tá lahodná chuť vás prekvapí. Špenát je v kombinácii s banánom veľmi chutný a ak vypijete nápoj vychladený, osvieži vás podobne ako citrusová limonáda. V lete pridajte aj bobuľové ovocie ako čučoriedky či jahody a už nebudete mať nikdy chuť na žiaden nezdravý dezert!

9. Proteínový dezert

Po práci vás čaká ešte fitko a ste poriadne hladný? Vyskúšajte si na olovrant pripraviť proteínový dezert, ktorý chuťou pripomína detské tvarohové pochúťky v téglikoch. Do 100 gramov tvarohu pridajte pol odmerky čokoládového alebo vanilkového proteínu a trošku mlieka na zriedenie. Rozmixujte a odložte do chladničky. Proteín tvaroh ochutí a zvýši podiel bielkovín v tomto snacku. Takáto pochúťka je výborná aj ako potréningové jedlo.

10. Avokádo

Prepadáva vás vlčí hlad? Je možné, že prijímate menej kalórií, ako by ste mali. Nakrájajte mäkké avokádo na pásiky, pokvapkajte citrónom a dajte si k nemu cottage, čím doplníte zdravé tuky a bielkoviny a budete opäť plný energie. Ak máte chuť na sladké, avokádo rozmixujte s dvomi lyžicami kakaa a prislaďte stéviou alebo pridajte polovicu banána. Zdravý lahodný dezert môžete skladovať v chladničke aj do druhého dňa.

Avokádo vám pomôže schudnúť

Dobrý tip: tomuto sa vyhnite

Zapekané musli a sladené tyčinky

Nie všetko, čo sa tvári ako zdravý snack aj zdravým snackom v skutočnosti je. Raňajkové cereálie, zapekané granoly a tyčinky zlepené sladkou polevou sú často ešte plné sušeného ovocia naliateho cukrom, čo vám síce zalepí oči aj chuťové poháriky, no prilepí sa to aj k pneumatike na bruchu. Vyrobte si radšej domácu granolu z ovsených vločiek a orieškov, ktorú si osladíte podľa chuti. Alebo vôbec. Prípadne ako alternatívu rýchleho snacku do kabelky cookies z ovsených vločiek, banánov a kúsku horkej čokolády.

Ryžové chlebíky

Nadýchané chlebíky v jogurtovej či kakaovej poleve síce vyzerajú ako diétna strava, v skutočnosti môžu byť plné sacharidov, čo k redukcii váhy určite neprispieva. Vymeňte ich radšej za neochutený popcorn. Vážne! Nadýchaná kukurica je menej kalorická.

Nízkokalorické nápoje

Máte chuť na niečo sladké a osviežujúce? Pohár kolového nápoja? Light verziu, veď chudnete? Je to hlúposť. Okrem toho, že zaťažíte svoje trávenie éčkami a umelými sladidlami, iba zmätiete svoje chuťové bunky a bublinky vám podráždia hladný žalúdok.

Chudnutie nie je o hladovaní. Ak ste hladný, vyberte si jeden z našich odporučaných snackov alebo experimentujte v kuchyni.

V kabelke vždy nosím vrecko s orieškami, ktoré môžem chrumkať aj pri nakupovaní alebo na zastávke autobusu a kým prídem domov z práce a sadnem si k večeri, nevyjem vďaka vlčiemu hladu celú chladničku. Máte aj vy svoje tipy? Podeľte sa o ne do komentára.

Zuzana Hlúchová

Blogerka s vášňou pre cestovanie, varenie z lokálnych surovín a zdravý životný štýl. Závislá od kávy a krásnych vecí.

Komentovanie článku: