Škola chudnutia - dozviete sa ako jednoducho schudnúť - ROZHOVOR - Výživovo.sk

Škola chudnutia – dozviete sa ako jednoducho schudnúť – ROZHOVOR

Vieme, že mnohí z vás nepovažujú chudnutie za jednoduché. Aby sme vám ho uľahčili, vyspovedali sme manželov Slávku a Erika Hoffmanových zo Školy chudnutia, ktorí vám ukážu, že chudnúť sa dá aj jednoducho a poskytnú vám veľmi užitočné rady a tipy.

Obsah článku

Dobrý deň, som veľmi rada, že môžem s vami urobiť rozhovor. Vyzeráte veľmi dobre a zdravo :-) . Vašou prácou je venovať sa ľuďom, ktorí chcú schudnúť. Školíte ich nielen ako majú zhodiť kilá, ale aj ako majú zmeniť životný štýl. Ako dlho sa už tejto činnosti venujete? Aké boli vaše začiatky a čo vás k tomu viedlo? Zaujímali by ma tiež reakcie vášho okolia.

S manželom sme sa v roku 2012 rozhodli, že ozdravíme svoj život a že schudneme. Prečo? Pretože náš život nebol veľmi zdravý. Málo zeleniny a ovocia, veľa pečiva, veľa sladkostí a sladených vôd… A samozrejme aj kilá naviac. Erik mal svoje maximum vo váhe 110 kg, ja som síce nadváhu nemala, mala som 63 kg, ale oblečenie mi to dalo pocítiť a takisto v zrkadle som videla zmeny, ktoré sa mi nepáčili, necítila som sa takto dobre.

A tak rok 2012 bol pre nás zlomový. Rozhodli sme sa a postupne sme menili náš životný štýl. Spoločne to išlo super. Boli chvíle, keď to išlo výborne, ale boli chvíle, kedy to nešlo a zastavilo sa to. Ale je to prirodzené. Brali sme to ako súčasť a šli sme ďalej. Nedržali sme žiadne diéty. Erik sa totiž už predtým pokúšal chudnúť rôznymi spôsobmi, extrémne športoval, jedol iba ovocie a zeleninu, alebo aj hladoval. Niečo schudol, ale v konečnom dôsledku ešte pribral, takže skúsenosti s jojo efektom má :) Preto sme sa rozhodli ísť na to inak a to zmenou životného štýlu. Aj počas chudnutia sme si dopriali aj sladkosti a menej zdravé jedlá. Ale dodržiavali sme určité zdravé návyky a pravidlá, pri ktorých sme chudli.

V tom istom roku sme sa rozhodli, že tieto rady, ktoré pomohli schudnúť nám, zabalíme do videí, prostredníctvom ktorých môžeme pomôcť viacerým ľuďom naraz. Prečo? Pretože predtým som robila konzultácie osobne, prípadne telefonicky 1 na jedného, a to bolo veľmi časovo aj fyzicky dosť náročné. A vedela som pomôcť len obmedzenému počtu ľudí. Preto sme zvolili túto formu a vytvorili sme video program na chudnutie, ktorý pomôže viacerým ľuďom naraz.

Ľudia môžu vyskúšať 7-dňový kurz zdarma, ktorý obsahuje jednoduché, ale zároveň veľmi efektívne rady. Už len keď tieto rady dáte do praxe, tak dokážete schudnúť. No ak ľudia zistia, že táto forma im vyhovuje, môžu potom vstúpiť aj do plateného kurzu Škola Chudnutia Premium. Ja hovorím, existuje 1 cieľ – zdravý životný štýl a k tomu vedie xy ciest, kde jednou z nich je aj kurz Škola Chudnutia.

Slávka sa pomocou zmeny životného štýlu "vyštíhlila" a schudla 6 kg.

Erik schudol zmenou životného štýlu 29 kg.

Erik schudol 29 kg, ja 6 kg. Prirodzenou zmenou životného štýlu. Žiadne diéty, žiadne obmedzovanie. Postupná zmena návykov.

A čo reakcie nášho okolia? Keďže sme chudli postupne (žiadne extrémne chudnutie typu 10 kg za 2 týždne, ale normálne prirodzené chudnutie viď graf vyššie), tak okolie to bralo normálne. Na Erikovi to bolo samozrejme vidieť najviac, ja som sa stretla aj s názormi typu: „Z čoho ty chceš chudnúť?“ Sme toho názoru, že my najlepšie vieme, ako sa cítime v našom tele, preto tieto poznámky išli jedným uchom dnu a druhým von :)

Podrobnejšie príbehy o nás nájdete aj tu: Škola chudnutia – o nás

Na stránke škola chudnutia píšete: „Chcete schudnúť? Začnite od základov. Ani dom nestaviate od strechy……“ Môžete ľuďom poradiť, kde majú na ceste za vysnívanou váhou začať? Čo je tým prvým správnym krokom?

Závisí tiež od toho, kde sa práve nachádzajú. Do nášho kurzu väčšinou vstupujú ľudia, ktorí majú za sebou niekoľko diét a sklamaní z rôznych zázračných diét. Keďže náš kurz učí ľudí ako postupne prejsť na zdravší životný štýl, tak začíname od základov. Určite tým správnym krokom je prihlásiť sa do 7-dňového kurzu zdarma, kde sa delíme o naše rady, ktoré nám pomohli.

Každopádne na začiatok by som možno vybrala také 3 body, alebo odporúčania.

  • Uvedomiť si, že DIÉTY NEFUNGUJÚ.

    Ak chcem schudnúť, natrvalo schudnúť, tak jediný spôsob je ZMENA ŽIVOTNÉHO ŠTÝLU, zmena života. To je veľmi dôležité na začiatok. Je to fakt základ základov. Uvedomenie si. Aby sa človek opäť nepúšťal do nezmyselných diét.

  • Druhým základom je meniť životný štýl pekne KROK PO KROKU.

    Ľudia sa väčšinou do chudnutia ženú hrrr hrrrr. Naložia si toho príliš veľa na plecia a samozrejme, že to dlho nevydržia. Pekne zvyk po zvyku. Pokiaľ si človek vybuduje nejaký zvyk, ktorý sa stane jeho prirodzenou súčasťou, tak ako umývanie zubov, trvá to cca 21 dní. A potom to už nebude vnímať ako niečo, čo musí, ale bude to robiť prirodzene.

  • PITNÝ REŽIM.

    Veľmi dôležitý je pitný režim. Ľudia keď chudnú, tak jediné, čo ich zaujíma je “čo mám jesť.“ Alebo „dajte mi jedálniček a ja sa budem podľa toho stravovať“. Ale oveľa dôležitejšie je začať pitným režimom. Bez jedla vydržíme cca 40 dní, bez vody len cca 4 dni. Naše telo sa skladá z takmer 80% z vody. Ďalším dôvom je to, že častokrát je hlad iba prezlečený smäd a v neposlednom rade aj to, že veľakrát ľudia prijímajú veľa kalórií z nesprávnych nápojov. No a taktiež slabý a nesprávny pitný režim vedie k spomalenému metabolizmu a taktiež k rôznym migrénam a bolestiam hlavy. Takže preto pitný režim považujem za základ.

Jedlo = energia. S týmto tvrdením asi všetci budú súhlasiť. Z vlastnej skúsenosti viem, že keď sa človek stravuje „nezdravo“, odzrkadľuje sa to aj na jeho energii. Nevládze, najradšej by len ležal a oddychoval, chýba mu motivácia byť aktívny, chýba mu energia (napriek tomu, že jej v jedle prijal až priveľa). Na druhej strane, keď sa potom rozhodne jesť zdravo, cíti sa byť po čase veľmi obmedzovaný a prestane ho to baviť. Existuje z tohto začarovaného kruhu nejaké východisko?

Žiadny extrém nie je dobrý. Ako sa hovorí, všetkého veľa škodí, aj dobrého. Preto, ak si človek zakáže niečo, čo má rád a bude jesť iba zdravé veci a zakazovať si všetko nezdravé, neskončí to dobre. V konečnom dôsledku ho to dostihne a zje toho ešte viac, ako keby si to doprial v malom množstve. Zas keď budeme jesť iba nezdravé veci, tiež to nie je dobré, odrazí sa to nielen na váhe, ale aj na zdraví a energii človeka.

Východisko z tohto začarovaného kruhu vidíme v jednom skvelom pravidle, ktoré dodnes využívame. Je to pravidlo 80:20. Možno ho niektorí poznajú ako paretovo pravidlo 80/20.

Jeme 80% zdravých vecí a 20% menej zdravých. Možno sa niektorí spýtajú: „A čo je zdravé a čo nezdravé?“ V základoch to všetci dobre vieme. Vieme že zdravá je zelenina, ovocie, oriešky, ryby… No a menej zdravé sú sladkosti, rôzne vyprážané záležitosti, či pečivo. Je dôležité brať deň ako celok a jesť počas dňa dostatok zeleniny a ovocia a piť dostatok tekutín. Už len to, že budeme správne piť, tak budeme pociťovať menší hlad .

Viete nám povedať, koľko času denne strávite v kuchyni prípravou jedál? V dnešnej dobe sú ľudia zavalení prácou, nemajú čas variť si každý deň zdravé jedlá. Okrem toho, často im situácia nedovolí stravovať sa pravidelne tak ako by chceli – napríklad nečakane sa im niečo vyskytne v práci a potrebujú zostať dlhšie. Týka sa toto aj vás? Aký máte na to recept? Vedeli by ste nám dať pár rád, ako naozaj nemusieť tráviť veľa času v kuchyni a napriek tomu jesť zdravo?

Áno, dnešná doba je veľmi rýchla a uponáhľaná. A to sa týka aj stravovania. Ja som taktiež časovo dosť vyťažená, takže to veľmi dobre poznám.

Nemám rada dlhé vystávanie v kuchyni a nie som ten typ, ktorý pripravuje klasické jedlá našich mám a babičiek. Rada skúšam nové jedlá, hlavne zeleninové jedlá, pretože zelenina je fantastická surovina, ktorá sa dá pripraviť na veeeľa spôsobov. Či surová, varená, dusená, grilovaná, dá sa rôzne kombinovať a naviac si k tomu vždy viete prihodiť nejaké mäsko, rybu, či syr alebo vajíčko. Práve preto ju mám rada.

Keďže počas dňa sme mimo domu, obedy mávame v meste formou klasického menučka. Ja uprednostňujem zeleninové jedlá, Erik má tiež svoje obľúbené šaláty, ale občas si doprajeme aj niečo klasické, napríklad taký segedínsky guláš alebo Erikovu obľúbenú pizzu.

Takže čo sa týka času, ktorý venujem príprave jedál, je to naozaj minimum času. Povedzme, že takú hodinku, hodinku a pol až dve. Závisí od jednotlivých dní, niekedy je to viac, niekedy menej.

Príprava jedál je naozaj rýchla. Môj veľmi dobrý pomocník v kuchyni je parný hrniec. Nedám naňho dopustiť. Varenie s parným hrncom je veľmi rýchle, zdravé a chutné. Fakt super, odporúčam ho mať, ak chcete zdravo a rýchlo variť.

Čo sa týka desiaty a olovrantu, máme radi ovocie a oriešky. To je naša desiata. Na olovrant kedy ako, podľa času, zeleninka, oriešky, občas aj ovocie, ak nemáme nič iné po ruke. Veľmi dobrou voľbou v dnešnej dobe sú rôzne smoothie a čerstvé šťavy, existuje dnes totiž už aj veľa zdravých fastfoodov, ktoré radi navštevujeme.

Pre ľudí, ktorí nemajú čas nazvyš, určite odporúčam mať vždy po ruke čerstvé ovocie, či zeleninu, oriešky, cottage cheese, či nejaký tvrdý syr. A pokiaľ sme mimo domu, tak určite využiť zdravý fastfood v podobe čerstvej šťavy či smoothie. A samozrejme mať pri sebe VŽDY flašu s vodou – to je základ :)

Veľmi ma zaujala vaša veta, ktorú zvyknete hovoriť ľuďom. „Pokiaľ neviem chudnúť JEDNODUCHO, tak chudnúť ešte stále neviem“. Povedzte nám k tomu prosím niečo bližšie. Je problém ľudí v tom, že na chudnutie idú príliš zložito? Málokto má pocit, že chudnutie je jednoduché, ale všetci by to určite radi privítali.

Presne tak, pokiaľ neviem chudnúť jednoducho, znamená to, že to ešte stále neviem. Pôvodne je to výrok Alberta Einsteina, ktorý povedal: „Pokiaľ to nevieš urobiť jednoducho, znamená to, že to ešte stále nevieš.“

My sme zástancami jednoduchosti a tento citát to prekrásne vystihuje. A myslím, že všetci sa už stretli s jednoduchosťou v čomkoľvek. Vieme, že veľakrát tie najjednoduchšie veci sú tie najlepšie a najúčinejšie.

Aj my sme zistili, že chudnutie nemusí byť zložité. My ľudia si častokrát nielen chudnutie, ale celý život, stravovanie, vzťahy, prácu príliš komplikujeme. Je dobré sa vrátiť k základom, ktoré sú naozaj jednoduché.

A čo znamená jednoduchosť? Napríklad aj to, že je nezmyselné počítať si kalórie. Je to príliš komplikované a človek to aj tak dlhodobo nevydrží.

Ďalej, čo znamená pre nás jednoduchosť? Napríklad začať postupne a nekomplikovať si chudnutie príliš veľkými zmenami a príliš veľkým množstvom zmien. Napríklad začať s pitným režimom a ten zlepšovať. A až potom sa zamerajme na ďalší návyk.

Len tu si veľa ľudí myslí, že to, čo je príliš jednoduché, nemôže fungovať. Už sú tak naučení na zložitosť, že neveria jednoduchosti. Ale práve v jednoduchosti sa skrýva krása a takisto účinnosť.

A hlavne sú ľudia netrpezliví. Najradšej by schudli hneď za noc užitím nejakej zázračnej pilulky. Ale všetci dobre vieme, že nič také neexistuje. A ak áno, tak to nefunguje. Tak ako sme postupne priberali, je potrebné začať postupne chudnúť. Jednoducho. Nenaložiť si toho na seba príliš veľa, ale týždeň čo týždeň, deň čo deň zlepšovať svoje návyky.

 Píšete, že strava je pri strate hmotnosti podstatnejšia ako cvičenie. S týmto sa zhoduje väčšina odborníkov, vraví sa, že strava je 70 % úspechu. Napriek tomu by som sa rada opýtala – chodíte cvičiť? Aký máte názor na ľudí, ktorí sú štíhli, ale nevyvíjajú žiadnu fyzickú aktivitu? Je to v poriadku?

Áno, bez cvičenia s úpravou stravy sa dá schudnúť. Už veľa našich absolventov schudlo bez cvičenia, pretože mali napríklad nejaký zdravotný problém, ktorý im to nedovoľoval, resp. minimálne.

Ale schudnúť iba cvičením bez úpravy stravy je, myslím si, nemožné. Prečo si športovci dávajú sakra veľký pozor na stravu? Pretože vedia, že strava je základ a ovplyvňuje ich zdravotný stav, energiu, výkon a samozrejme aj váhu.

Preto kladieme dôraz v prvom rade na úpravu stravovacích návykov. A nielen stravovacích návykov, ale na zmenu myslenia v kontexte chudnutia, na pitný režim, všeobecne na zmenu návykov, ktoré pomáhajú zlepšiť životný štýl.

Áno, obidvaja cvičíme. Aj ja, aj Erik. Erik miluje behanie, veľmi ho to baví. Už má za sebou aj niekoľko maratónov.

Erik má rád beh.

Ja zase beh veľmi nemusím. Rok a pol som chodila do posilky, teraz som to vymenila za antigravity jógu. Medzitým som skúšala aj spinning či TRX, no veľmi ma to nebavilo, tak som skúšala ďalej a našla som si pohyb, ktorý ma momentálne baví – antigravity jóga. Možno neskôr prejdem na niečo iné. Každopádne mňa musí pohyb baviť. Akonáhle ma to nebaví, skúšam a hľadám niečo nové.

A to si myslím, že je tiež jedno zo základných pravidiel, aby nás pohyb bavil, aby sme mali z neho radosť.

Pre Slávku je podstatné, aby mala z cvičenia radosť.

A aký mám názor na štíhlych ľudí, ktorí nevyvíjajú žiadnu fyzickú aktivitu? Môj názor je taký, že život sa mení a takisto sa aj človek mení. Aj ja mávam obdobia, kedy mám pohybu menej, resp. necvičím vôbec. A nevadí mi to. Proste teraz sa mi nechce. Ale viem, že opäť príde čas, keď na to budem mať chuť. Nútenie je tá najhoršia vec, aj keď občas na začatie niečoho sa musíme trošku premôcť. Preto ak štíhli ľudia necvičia, je to ich rozhodnutie. A pokiaľ sa cítia takto dobre, tak je to v poriadku. Niekedy aj krátka prechádzka dá človeku viac, ako niekoľkohodinová drina v posilke, ktorá človeka doslova „rozbije“.

Na stránke ponúkate 7-dňový kurz zdarma. Sama momentálne kurz sledujem, je veľmi inšpiratívny. Poviete našim čitateľom, čo si odnesú v prípade, že sa do kurzu zapoja?

Do 7-dňového kurzu zdarma sme vybrali základné, jednoduché ale za to veľmi efektívne rady z plateného kurzu Škola Chudnutia Premium.

A čo si odnesú? Zistia, čo pomohlo nám. Zistia, že chudnutie môže byť aj príjemné a nemusí to byť len drina a zakazovanie si. Áno, je potrebné niečo pre to urobiť, ale pokiaľ dajú rady do praxe, tak sa výsledky dostavia. Už veľa ľudí nám napísalo, že už len vďaka týmto radám schudli a ich život sa zmenil k lepšiemu.

Chceme prostredníctvom týchto videí ľuďom ukázať, že aj keď vyskúšali veľa diét, zažili veľa jojo efektov a sklamaní, stále majú možnosť zmeniť a zlepšiť svoj život.

Mali sme aj jednu účastníčku, ktorá mala takmer 70 rokov a schudla úžasných 19 kghttp://www.skolachudnutia.sk/schudla-19-kg/ Možno by si niektorí povedali: „Chudnúť v 70tke? Nemožné.“ A predsa. Podarilo sa jej schudnúť úžasných 19 kg a čo sa mi páči, že totálne zmenila svoj životný štýl. Stravuje sa zdravo a začala sa aj hýbať. Proste úúúúžasné.

Nikdy nie je neskoro na zmenu. A to, čo učíme vo videách, je vhodné pre všetkých – mužov či ženy, mamičky, dôchodcov. Stačí len chcieť a dať rady do praxe.

Čo považujete za svoj najväčší úspech v rámci Školy chudnutia?

Za najväčší úspech považujem to, že sme mohli pomôcť a stále môžeme pomáhať ľuďom meniť ich životy k lepšiemu. Naše videá videlo už viac ako 30 000 ľudí a plateným kurzom prešlo viac ako 700 účastníkov.

Máme radosť zo všetkých ľudí, ktorí sa rozhodnú zmeniť svoj život k lepšiemu. Už len to, že hľadajú, už len to, že si pozrú našich 7 videí zdarma je pre nás úspech, pretože v tých 7 videách je ukrytých naozaj veľa hodnotných a užitočných rád. Píšu nám ľudia, ako sa im darí, ako nám ďakujú za videá a to je pre nás obrovská spätná väzba, ktorú si vážime. A takisto aj motivácia k tvorbe ďalšieho obsahu a pomoci ľuďom.

Ďakujem veľmi pekne za rozhovor a za užitočné rady. Poprosím vás ešte o kontakt, kam sa môžu obrátiť ľudia v prípade záujmu o vaše školenia. Prajem veľa ďalších úspechov.

Aj my ďakujeme za možnosť zdieľať naše skúsenosti a rady, ktoré ľuďom pomáhajú. Prajem všetko dobré a nech sa aj Vám darí zlepšovať a ozdravovať svet :)

Kontakt na nás je: 

web: www.skolachudnutia.sk

email: skola@skolachudnutia.sk

tel.: 0948 687 912Slávka a Erik Hoffmannovci

4.2/5 - (5 votes)

Mgr. Alica Rohovská

Už na strednej škole som sa začala zaujímať o biológiu, a preto som v jej štúdiu pokračovala aj na univerzite. S biológiou úzko súvisí zdravá výživa, ktorej sa venujem približne 10 rokov, odkedy som začala mať rôzne problémy súvisiace s potravinami. Svoje skúsenosti vám rada odovzdám prostredníctvom článkov. Prajem veľa šťastia na vašej ceste za zdravým životným štýlom!

Komentovanie článku: