KetoDiet (recenzia) - skúsenosti, predaj + alternatívy | Výživovo.sk

Recenzia KetoDiet – diétne plány, ceny, skúsenosti užívateľov a dostupné alternatívy

Recenzia a skúsenosti s KetoDiet

Problémy s nadváhou trápia viac ako štvrtinu populácie. Potvrdzujú to údaje Úradu verejného zdravotníctva Slovenskej republiky zo dňa 5.4.2018, podľa ktorých na Slovensku má nadváhu viac ako 36 % populácie (1). Kým niektorým ľuďom niekoľko kilogramov navyše neprekáža, iní hľadajú spôsoby, ako sa ich čo najrýchlejšie a bezbolestne zbaviť.

Jednou z možností je KetoDiet, inak nazývaná aj ketónová alebo bielkovinová diéta. Ak ste zvedaví v čom spočíva jej úspech, koľko € stojí diétny plán a aké majú skúsenosti s Keto Diet ostatní ľudia, čítajte ďalej. V tomto článku vám naservírujem všetky potrebné informácie, vrátane množstva praktických rád.

Základný princíp KetoDiet

Znížením príjmu sacharidov pod 50 g za deň a spotrebou zásobného glykogénu v tukovom tkanive človeka nastáva fyziologický stav – ketóza. Dospelý organizmus sa do nej dostane približne za 2 až 3 dni. Typickým znakom ketózy je pokles inzulínu v tele, pričom hlavným zdrojom energie sa stávajú ketolátky (3).

Ketolátky sú výsledným produktom oxidácie mastných kyselín. Patria k nim 3 zlúčeniny: kyselina acetoctová, β-hydroxymaslová a acetón. Prítomnosť ketolátok v moči zistíte prostredníctvom špeciálnych diagnostických prúžkov, ktoré si môžete zakúpiť v akejkoľvek lekárni (2).

CHCEM SCHUDNÚŤ
BALÍČEK:
Pre rýchle chudnutie
Jesenný balíček na chudnutieBALÍČEK:
Keto diéta na 14 dní
BALÍČEK:
Keto diéta na 7 dní
NÁVOD:
Ako schudnúť s KetoDiet
NÁVOD:
Ako schudnúť s KetoMix
Spaľovač tukovTabletky na chudnutie
UPOZORNENIE: Žiadny produkt vám nemôže garantovať presné úbytky hmotnosti. Každé telo je odlišné po fyzickej i zdravotnej stránke a reaguje inak.

V porovnaní s klasickým stravovaním pri ktorom sa nespotrebované sacharidy ukladajú vo forme glykogénu do tukov, pri KetoDiet je príjem sacharidov veľmi nízky. Práve vďaka tomu sa všetka glukóza využije ako zdroj energie pre jednotlivé orgány a teda nedochádza k jej ukladaniu do tukového tkaniva (3).

Srdce, ladviny a svalstvo nemajú problém v ketóze čerpať energiu primárne z ketolátok. Mozog sa na stav ketózy adaptuje pomalšie, avšak aj on po čase dokáže cca 50% energie prijímať z ketolátok. Z tohto dôvodu vás môžu v prvé dni diéty sprevádzať ťažkosti s koncentráciou či myslením (2).

KetoDiet logo

ZÁKLADOM stravovacieho programu Keto Diet je pravidelné stravovanie vo forme 5 jedál denne – raňajky, desiata, obed, olovrant a večera. Taktiež zníženie príjmu sacharidov na 30g za deň a naopak zvýšenie príjmu bielkovín a zdravých tukov (6).

Kde kúpiť Keto Diet?

Originálne potraviny a proteínové nápoje Keto Diet odporúčam nakupovať v oficiálnom eshope KetoDiet.sk. Okrem jednotlivých diétnych plánov a receptov tam nájdete aj aktuálne akcie a zľavy.

Prečo siahnuť po jedlách KetoDiet?

Predstavte si, že ste v obchode a vyberáte potraviny, ktoré neobsahujú vysoký podiel sacharidov. Pravdepodobne strávite niekoľko hodín len čítaním etikiet a výberom správnych potravín. Nehovoriac ešte o samotnom varení. Balíčky Keto Diet obsahujú jedlá a nápoje s nízkym obsahom sacharidov, spolu s ktorými dostanete aj jedálniček zostavený podľa princípov keto diéty. Ušetríte tak množstvo času a energie. Navyše nemusíte každý večer rozmýšľať, čo si zajtra pripravíte do práce, dokonca ani disponovať špeciálnymi kulinárskymi schopnosťami. Prípravu jedál KetoDiet zvládne aj úplný začiatočník.

Recenzia KetoDiet od spokojnej zákazníčky

Recenzia KetoDiet od spokojnej zákazníčky

3 diétne plány KetoDiet

Cieľom KetoDiet je ponúknuť čo najefektívnejší stravovací program, ktorý bude v súlade s vašimi potrebami a cieľmi. V závislosti od vašej hmotnosti a stupňa nadváhy máte na výber z  troch programov.

Tri diétne plány KetoDiet

Tri diétne plány KetoDiet. Uvedené ceny sú aktuálne v čase písania recenzie!

Najkratší stravovací plán BASIC trvá 6 týždňov a osloví najmä mamičky s väčším bruškom po pôrode alebo ľudí, ktorí chcú napríklad schudnúť po sviatkoch. Pre jednotlivcov s miernym stupňom nadváhyBMI pohybujúcim sa v rozmedzí 25,0 až 29,9 je vhodný MEDIUM program s dĺžkou 9 týždňov. Posledný INTENSE stravovací plán sa odporúča mužom a ženám s vysokým stupňom nadváhy až obezitou, teda hodnotou BMI nad 30,0 (4).

Aké sú jednotlivé kroky KetoDiet?

Ak sa rozhodnete vydať na cestu redukcie hmotnosti s jedným zo stravovacích programov KetoDiet, budete počas 6 až 12 týždňov prechádzať 3 základnými krokmi. Tie sa vzájomne diferencujú množstvom prijatých sacharidov. Dodržaním nasledujúcich krokov nielenže predídete riziku vzniku jojo efektu, ba čo viac, s veľkou pravdepodobnosťou dosiahnete aj želaný výsledok v podobe úbytku kilogramov.

Viete, čo znamená jojo efekt? Zvýšenie telesnej hmotnosti spravidla po diéte, ktoré je spôsobené návratom ku konzumácií nezdravých jedál s vysokým obsahom sacharidov a zanedbaním pohybu (5).

1. krok

Patrí k tým najdôležitejším, ale zároveň aj najťažším. Na stav ketózy sa musí adaptovať nielen vaše telo, ale aj vy. Z tohto dôvodu sú prvé dni sprevádzané únavou, slabosťou či miernou bolesťou hlavy. Nezľaknite sa, tieto symptómy sú úplne normálne a po čase pominú.

Ako bude vyzerať váš jedálniček?

1. krok

V prvom kroku budú pre vás hlavným zdrojom živín proteínové jedlá a doplnky Keto Diet, ktoré môžete obohatiť o 500 g povolenej zeleniny105 g zdravých tukov. K nim zaraďujeme predovšetkým kokosový, olivový olej, avokádo a rôzne druhy semiačok.

 

TIP: Počas prvej fázy si môžete uvariť napríklad takúto chutnú Ketopolievku s cuketou:

2. krok

Vaše telo je v stave ketózy. Únava postupne odchádza a vaša psychika sa úspešne vyrovnáva so zmenou stravovacích návykov. Na urýchlenie metabolizmu a teda aj procesu chudnutia sa v tomto kroku odporúča zaradiť do denného režimu krátku, cca 45 min. pohybovú aktivitu. Či už to bude beh, plávanie alebo prechádzka v prírode je len na vás. Podstatné je, aby vás bavila a motivovala do ďalších dní a týždňov.

Ako bude vyzerať váš jedálniček?

2. krok

Strava je výrazne pestrejšia a bohatšia. Štyri Ketodiet jedlá môžete každý deň doplniť jedným bežným jedlom s vysokým obsahom bielkovín. Tých môžete prijať až 90 g denne. Zvyšuje sa aj množstvo sacharidov na 50 gramov za deň. Vrátane zeleniny a ovocia sú stále dôležité zdravé tuky, ktorých odporúčaná gramáž sa znižuje na 95 gramov.

DOPRAVA ZDARMA: Pri nákupe akýchkoľvek potravín Keto Diet nad 55 € získavate balné a dopravu úplne zdarma.

3. krok

Už ste takmer na konci vašej cesty za vysnívanou postavou. Ani v tomto kroku však nepoľavte a dodržujte stanovený jedálniček. Aspoň 3 x do týždňa si vyčleňte 45 minút na aktívny pohyb.

Ako bude vyzerať vás jedálniček?

3. krok

Ťažisko z jedál a nápojov KetoDiet sa postupne presúva na klasické jedlá s vysokým obsahom bielkovín. Ponuka zeleniny a ovocia sa opäť rozrástla, podobne ako sa zvýšil príjem sacharidov na 80 g. Tuky a bielkoviny zostávajú v rovnakom pomere ako v predchádzajúcom kroku.

TIP: V 2. a 3. kroku si môžete vyskladať vlastný Keto Diet balíček z potravín a nápojov, ktoré vám najviac chutia. Výber je naozaj široký, veď posúďte sami:

Jedálniček KetoDiet

Jedálniček KetoDiet

Ako postupovať po skončení programu?

V prípade, že vám jedlá a nápoje Keto Diet chutia a ste s programom spokojní, pokračujte v stravovaní tak, akoby ste boli v 3. kroku. Samozrejme, môžete si dovoliť viac klasických jedál, avšak so sacharidmi to stále rozhodne nepreháňajte. Ich denný príjem by nemal prevýšiť 100g. Vo svojom jedálničku nezabúdajte na bielkoviny, zdravé tuky a čerstvú zeleninu, ktorou rozhodne nemusíte šetriť.

Zoznam dovolených potravín

Jedálny lístok pri bielkovinovej diéte KetoDiet určite nebude monotónny. V zozname zelených, resp. povolených potravín nájdete viacero druhov zeleniny, ovocia ale i zdravých tukov či sacharidov, z ktorých sa dajú vykúzliť chutné a zdravé jedlá.

DOVOLENÉ POTRAVINY PRI KETODIET
ZELENINAOVOCIETUKYSACHARIDY
artičoka, baklažán, brokolica, cibuľa biela aj červená, cuketa, čakanka, červená šošovica, fenikel, hlávková kapusta, čerstvé huby, kaleráb, karfiol, kel, kyslá kapusta, paprika, patizón, petržlen, pór, reďkovka, rukola, sójové klíčky, šalát, špargľa, špenát, tekvica, uhorka, zelerbiele ríbezle, biely grep, broskyne, citrón (max. 1/2 a len plátky do nápojov), čučoriedky, hrozno, jahody, strúhaný kokos, maliny, nektárinky, olivy, pomelo, slivky, vodný melón, zelené jablkokokosový olej, maslo, olivový olej, ghí maslo, repkový, slnečnicový, tekvicový olej, arašidové maslo, avokádo, chia semienka, kešu, para orechy, konopné, ľanové, tekvicové semienka, mandle, vlašské orechybulgur, cestoviny z tvrdej pšenice, cícer, červená šošovica, fazuľa, kuskus, zemiak v šupke, grahamové pečivo, ražný chlieb, špaldové pečivo

Ktorým potravinám sa vyhnúť?

Do kategórie červených, resp. zakázaných potravín patrí najmä ovocie a zelenina s vysokým obsahom sacharidov a cukrov. To isté platí aj pre sladené nápoje, 100% džúsy, meltu a alkohol.

  • zelenine: hrášok, mrkva, kukurica, sterilizovaná zelenina,
  • koreniu, dochucovacím zmesiam
  • sladkostiam
  • všetkým druhom bieleho pečiva,
  • masti, margarínu,
  • čipsom, slaným tyčinkám,
  • cukru, medu, sirupom,
  • prílohám: zemiaky, cestoviny, ryža, pohánka, kuskus, knedle, polenta,
  • údeninám,
  • horčici, kečupu,
  • žuvačkám s obsahom cukru,
  • alkoholu a sladeným nápojom.

Skúsenosti užívateľov s KetoDiet

Stravovacie programy českej diéty KetoDiet majú pozitívne recenzie nielen od čerstvých mamičiek na diskusných fórach, ale aj na portály Heureka. Užívatelia vyzdvihujú výbornú chuť proteínových jedál, široký výber, sýtosť a jednoduchú prípravu.

Recenzie Keto diet

Diskusia o Keto diet

Naopak, s čím zákazníci nemali dobré skúsenosti boli dochucovacie tablety, pri ktorých im nevyhovovala chuť a konzistencia. Treba však počítať s tým, že ide o subjektívne názory, to čo chutí vám, nemusí chutiť ostatným.

Negatívne skúsenosti

Výhody a nevýhody KetoDiet

  • diétne plány špeciálne navrhnuté pre ženy a mužov
  • pestrý výber jedál, ktoré sú nenáročné na prípravu
  • väčšina doplnkov je BEZ lepku
  • možnosť vyskladať si vlastné balíčky
  • počas diéty máte k dispozícii množstvo materiálov, receptov a online podporu od výživových poradcov
  • bez jojo efektu
  • doprava zadarmo pri nákupe nad 55€
  • Prvé dni často sprevádzajú bolesti hlavy, hlad či ťažkosti s koncentráciou
  • Nutnosť prísne dodržiavať stanovený jedálniček a množstvo sacharidov
  • Vyššia cena niektorých jedál a nápojov Keto Diet

Dostupné alternatívy ku Keto Diet

Bielkovinových diét, ktoré sa snažia podobne ako KetoDiet, dostať telo do stavu ketózy a zbaviť sa tak nadbytočných kilogramov je na trhu viac. Ak by vás diétne plány, jedlá a ďalšie výživové doplnky Keto Diet neoslovili, máte na výber hneď z niekoľkých alternatív:

KetoMix

Svojim užívateľom ponúka 4 diétne plány pre ľahšiu, strednú, vyššiu a veľmi vysokú nadváhu. Pri každom diétnom pláne nájdete nielen trvanie jednotlivých fáz, ale aj odporúčaný diétny balíček a základný popis s dovolenými potravinami či nápojmi. Bližšie informácie o bielkovinovej diéte KetoMix si môžete prečítať v našej recenzii. (9)

KetoFit

Ketónová diéta vyvinutá špeciálne pre potreby žien. V ponuke tohto českého výrobcu nájdete vrátane diétnych balíčkov aj proteínové tyčinky, cestoviny, pečivo, polievky a mnohé ďalšie. Opäť máte k dispozícii 4 diétne programy tvorené 2 základnými fázami. Vo fáze chudnutia dochádza k intenzívnemu úbytku váhy. Stabilizačná fáza zas spočíva v postupom návrate k bežnej strave. (8)

Prodietix

Francúzska bielkovinová diéta pozostávajúca až z 8 diétnych programov, ktoré sa odlišujú váhovou redukciou, trvaním a počtom porcií. Okrem bohatej ponuky jedál a doplnkov nájdete na stránke aj recepty nielen na proteínové jedlá, ale i normálne jedlá. Motiváciou môže byť pre vás špeciálny bonusový program. Ak budete mať s bielkovinovou diétou Prodietix dobrú skúsenosť a rozhodnete sa podeliť o svoj príbeh, získate naspäť 100 € z ceny vášho programu alebo 90 porcií proteínových jedál zdarma. (10)

Často kladené otázky

Ešte stále váhate či je KetoDiet pre vás tá správna diéta? Pri rozhodovaní vám môžu pomôcť nasledujúce odpovede na najčastejšie kladené otázky.

Za aký čas schudnete a koľko kilogramov?

Ako som už v článku spomenula, jednotlivé diétne plány KetoDiet trvajú spravidla 6 až 12 týždňov. To, koľko kilogramov za toto obdobie schudnete, závisí od rýchlosti vášho bazálneho metabolizmu, miery nadváhy, pohybovej aktivity či dodržiavania stravovacieho plánu.

TIP: Ak predsa len chcete mať približnú predstavu o množstve zhodených kilogramov, tak vám odporúčam, prečítať si výsledky užívateliek tejto diéty na diskusnom fóre Modrý koník v sekcii: „Vaše skúsenosti s KetoDiet.“

Výsledky užívateliek, zhodené kg

Sú diétne plány Keto Diet zo zdravotného hľadiska bezpečné?

Áno, pre zdravého dospelého človeka nie je Keto Diet žiadnym zdravotným rizikom. Práve naopak, vďaka navodeniu stavu ketózy sa telo zbavuje tukových zásob a detoxikuje sa organizmus. Dokonca mnohé vedecké štúdie dokazujú pozitívne účinky ketónovej diéty na epilepsiu (2).

Pre koho NIE JE stravovací program Keto Diet vhodný?

Vzhľadom na možné kontraindikácie sa Keto Diet neodporúča ľuďom s onkologickým ochorením, diabetesom I. stupňa, ochorením srdca, obličkového systému či pečene. Taktiež nie je vhodný pre ľudí, ktorí prekonali infarkt, mozgovú príhodu alebo majú alergiu na niektorú zložku proteínových jedál.

Aký darček dostanem k nákupu?

Pri objednávke nad 55 € si máte možnosť za 0,05 centov dokúpiť praktický shaker na nápoje alebo misku na desiatu. V prípade, že sa rozhodne nakúpiť za vyššiu cenu, min. 115 €, ako darček vás poteší Vitamín C či HEAT- spaľovač tukov. Ak hodnota vašej objednávky presiahne 175 €, tak budete mať na výber okrem predchádzajúcich darčekov aj dámsku, prípadne pánsku plastovú fľašu.

Moje záverečné hodnotenie

Záverečné zhodnotenie diéty KetoDiet

Stravovacie plány KetoDiet hodnotím pozitívne. Oceňujem množstvo praktických informácií, vrátane jedálnička a receptov, ktoré sú taktiež súčasťou programu. Odhliadnuc od vyššej ceny jednotlivých balíčkov, túto diétu odporúčam všetkým ženám aj mužom, ktorí chcú zmeniť svoje stravovacie návyky a dostať sa opätovne do formy.

 

Ako som už v článku naznačila, diét fungujúcich na princípe navodenia ketózy je viacero. Diferencujú sa najmä ponukou jedál, nápojov a jedálničkom. V prípade, že máte s niektorou bielkovinovou diétou nielen pozitívnu ale aj negatívnu skúsenosť, budem rada, ak sa s ňou podelíte v komentári pod článkom. Pomôžete tak ostatným čitateľom správne sa rozhodnúť.

Zdroje:

  1. http://www.uvzsr.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=3428:uvz-sr-svetovy-de-zdravia-poradenstvo-vnoblasti-zdraveho-ivotneho-tylu-prevencia-nadvahy-a-obezity&catid=56:tlaove-spravy&Itemid=62
  2. https://is.muni.cz/th/176663/lf_b_b1/Recova_Ketogenni_dieta_xtkwt.pdf
  3. REJL, D. Účinky cyklické ketogenní diety v kombinaci s fyzickou aktivitou na redukci hmotnosti, 2017, Praha: Univerzita Karlova – Lekárska fakulta. Dostupné na: https://is.cuni.cz/webapps/zzp/download/130204597
  4. http://www.ruvzvk.sk/obezita.html
  5. https://www.ketodiet.sk/clanky/blog/jojo-efekt-sposobuje-jedina-chyba-robite-ju-tiez/
  6. https://www.ketodiet.sk/
  7. https://static.ketodiet.sk/files/system/pruvodce_hubnutim_ketodiet_sk.pdf
  8. https://www.ketofit.sk/co-je-ketofit
  9. https://www.ketomix.sk/
  10. https://www.prodietix.sk/

Komentovanie článku: