web zameraný na zdravý životný štýl • návštevnosť 50k+ • DA 28 • 268 kvalitných článkov • 774 kľúčových slov na 1.stránke v Google • WordPress


Prečo Výživovo predávam?

Výživovo som spustil pred viac ako 4-mi rokmi ako obsahový web, ktorý som monetizoval pomocou affiliate marketingu. Sám som sa na ňom veľa naučil a celý web som postavil na veľmi silných základoch. Či už na kvalitnom obsahu písaným výživovými poradcami alebo silným odkazovým profilom.

Za 4 roky sa toho ale veľa zmenilo a ja mám iné projekty, na ktoré sa chcem sústrediť.

Preto by som web rád predal človeku, ktorý ho posunie ďalej. Výživovo si to zaslúži. Je to krásne rozbehnutý web s obrovským potenciálom. Témy ako zdravie, životný štýl či EKO idú stále viac do popredia a práve na nich je postavený celý web.

Som presvedčený, že web čaká skvelá budúcnosť.

Ďakujem za záujem, Peter Chodelka  


Spolu s kolegom Jurajom sme dali dokopy túto stránku, na ktorej sme sa snažili zverejniť všetko potrebné a dôležité.


Obsah webu

Aktuálne je na webe publikovaných 268 kvalitných článkov zameraných predovšetkým na zdravý životný štýl. 

Na obsahu webu sa podieľal celý tím, spolu až 18 autorov.

22 ľudí sa viac či menej podieľalo na tvorbe vyzivovo.sk.

Web je veľmi dobre štruktúrovaný do kategórií.

Vo veľa článkoch nájdete takéto pekné, originálne obrázky.


Návštevnosť webu

Za posledných 6 týždňov bola priemerná denná návštevnosť 1 695 užívateľov.

Maximum za posledných 6 týždňov bolo 2 676 - 5.mája 2019.

Údaje sú z Google Analytics, denná návštevnosť, od 01.04.2019 do 12.05.2019

V roku 2019 je priemerná mesačná návštevnosť cca 51 000 užívateľov. Na grafe nižšie môžete vidieť, že tak ako veľa ostatných webov, aj vyzivovo.sk bolo zasiahnuté Medic updatom, ale po úpravach na webe sa návštevnosť v roku 2019 vratila takmer na úroveň pred updatom.

Údaje sú z Google Analytics, mesačná návštevnosť, od 01.01.2018 do 30.04.2019

Web je zameraný výlučne na organic, takmer 90% návštev je z organického vyhľadávanie v Google.

Údaje z Google Analytics.

Pridávam aj informácie o užívateľoch. Takmer 75% sú ženy, najčastejšie vo veku 25-34 rokov.

Údaje z Google Analytics.


Trochu analytiky

Viem, ako je to pri kúpe weboch, že sa často stane, že kupujeme mačku vo vreci. Ja sa vždy snažím byť čo najtransparentnejší, preto prikladám dôležité informácie zo Google Search Console - vždy pod obrázkom nájdete popis. 

Vážným záujemcom samozrejme poskytnem prístup do Search Console aj Analytics ešte pred kúpou.

Najviac zobrazované stránky webu podľa Google Search Console.

Kľúčové slová, na ktoré užívatelia najviac klikajú a dostanú sa na web (údaje sú z GSC).

Kľúčové slová, na ktoré sa web najčastejšie zobrazuje (údaje sú z GSC).

Kľúčové slová s najvyššou mierou prekliku (údaje sú z GSC).

Kľúčové slová, ktoré sú na 1.pozícii v Google vyhľadávaní (údaje sú z GSC).

Kľúčové slová, ktoré sú na 1.pozícii v Google vyhľadávaní (údaje sú z GSC).

Kľúčové slová, ktoré sú na 1.pozícii v Google vyhľadávaní (údaje sú z GSC).

Report z Ahrefs, kľúčové slová podľa trafficu ... Aktuálne sa web zobrazuje na 4 096 kľúčových slov v Google vyhľadávaní.

Toto je analýza kľúčových slov podľa reportu z Ahrefs:

  • 1.miesto v Google vyhľadávaní - 65 slov
  • 2. - 3. miesto v Google vyhľadávaní  - 198 slov
  • 4. - 10. miesto v Google vyhľadávaní  - 511 slov
  • nad 10 miesto v Google vyhľadávaní  - 3322 slov


Z tejto analýzy vyplýva, že web sa v Google zobrazuje naozaj výborne a na kopec predajných kľúčových slov. Zároveň tu je obrovský potenciál v ďalšom raste v organickom vyhľadávaní.

Použiteľnosť v mobilných zariadeniach je bezproblémová.

Domain Authority je podľa MOZ aktuálne 28.


Linkbuilding

Budovaniu spätných odkazov (bezplatných aj platených) som sa venoval aktívne, čoho výsledkom sú odkazy z domén ako sú aktuality.sk, pravda.sk, dennikn.sk a pod.

Podľa Ahrefs na web vedie 232 odkazov z externých webov a 1802 interných odkazov.

Report z Ahrefs.


Facebook

K webe patrí aj Facebook stránka, ktorá má aktuálne  viac ako 2 300 fanúšikov.


Príjmy webu + ako na webe zarábať (monetizácia)

Príjmy webu za 01 - 04/2019.

Webu som sa v poslednom roku venoval len veľmi málo (čo sa prejavilo na ziskoch), ale primárne som sa snažil web monetizovať cez affiliate.

Prikladám pár screenov. Viem, že keby som na webe makal viac, v pohode by som dosiahol aj 1000-1500€ mesačne. Affiliate kampane sú v tomto segmente veľmi výnosné.

V minulosti web veľmi dobre zarábal na kampani Svet zdravia. Teraz je to už slabšie, ale nijako aktívne túto kampaň nepropagujem, ani nezapracovávam do článkov. Landing page je táto: https://www.vyzivovo.sk/objednavka/

Celkový zisk z kampane Svet zdravia.

Aj napriek tomu, že sa kampani Svet zdravia nijako nevenujem, semtam padne nejakých 9,9€ :)

Obľúbená a vysoko zisková kampaň Ketomix. Provízie sú z nej krásne :)

Provízie z kampane Ketomix - veľký dopyt a vysoké provízie.

Nižšie ešte pridávam zoznam najnavštevovanejších stránok na webe. Vyznačil som stránky, ktoré sa dajú okamžite monetizovať. Okrem kampaní Svet zdravia a Ketomix odporúčam nasadiť kampane Gymbeam, Insportline, Blendea a pod. Témy ako schudnúť, detoxikácia, cvičenie sú veľmi hľadané a je k nim veľké množstvo dobrých kampaní.

Najnavštevovanejšie stránky podľa Google Analytics.

Na webe je aj banner Strossle (10-20€ mesačne). AdSense na webe nie je, ale pri tejto návštevnosti jeho používanie už dáva zmysel.


Plusy/mínusy webu

Pre záujemcov som sa snažil zhrnúť plusy a mínusy celého webu:

  • Brandová doména - vyzivovo.sk nie je len ďalší web o stravovaní a zdravom životnom štýle, ale vyzivovo.sk je kvalitná značka, na ktorej sa dá krásne postaviť ďalšie smerovanie webu, alebo dokonca eshop.
  • Kvalitný, originálny obsah - na webe sú naozaj kvalitné články, ktoré poskytujú užívateľovi vysokú hodnotu.
  • Návštevnosť - viac ako 50 tisíc ľudí mesačne je už množstvo, s ktorým sa dá krásne pracovať.
  • Linkbuilding - naozaj som sa snažil, aby web rástol a preto som investoval tisícky € do spätných odkazov.
  • Možnosti monetizácie - tým, že web je zameraný na zdravý živnostný štýl, dá sa monetizovať od affiliate marketingu až po vlastný eshop, či konzultácie.
  • Zarábate hneď po kúpe - áno, vzľadom na organickú návštevnosť je možné zarábať hneď od začiatku a bez čakania.
  • NEVÝHODA: Web by si zaslúžil  vylepšenia po grafickej stránke. Celkový redizajn.
  • NEVÝHODA: Obsah treba podrobiť auditu a aktualizovať ho (mám na to podrobný checklist, ktorý rád nazdieľam).
  • NEVÝHODA: na webe je menej stránok, ktoré sa dajú bez úprav monetizovať a väčšina obsahu je informačný.

Pre koho je web určený

Web je vhodný hlavne ľudom, ktorí budú vedieť, ako s vysokou návštevnosť a kvalitou článkov pracovať a ďalej ju rozvíjať.

Web je vhodný pre affilákov, ktorí nechcú čakať až ich web bude mať návštevnosť, ale chcú zarábať hneď.

Je to tiež ideálny web napríklad pre výživových poradcov, alebo firmy, ktoré ponúkajú výživové poradenstvo.

Web je vhodný aj pre eshopy, ktoré potrebujú podporu svojich produktov.


Predajná cena webu

Vzhľadom na návštevnosť webu, možnosti monetizácie a faktu, že web dokáže generovať príjem hneď po predaji, som cenu stanovil na 39 000€. 

Všetko je o dohode a s cenou som ochotný hýbať.

Podľa čoho som určil cenu webu?

  • podľa výšky mojej investície do webu, ktorá za 4 roky presiahla 25 000 euro - predovšetkým za obsah a silné spätné odkazy
  • podľa stabilných mesačných príjmov, ktoré sú pasívne už niekoľko rokov
  • podľa investície, ktorá by bola potrebná vybudovať podobný web s takouto návštevnosťou  (tzv. Entry costs). Myslím si, že by to na 99% presiahlo sumu, za ktorú kúpite Výživovo.

Servis pred predajom

Vážnym záujemcov samozrejme poskytnem prístup do Google Analytics, Google Search Console aj do samotného WordPressu. Rovnako si vieme pred predajom zavolať a prejsť si všetky čísla a pozrieť sa na celý web.


Servis po predaji

Po predaji vám viem poskytnúť kontakty na ľudí, ktorí sa na webe podieľali. Rovnako vám viem poskytnúť bezplatnú konzultáciu ohľadne nasadenia affiliate kampaní na web.


Máte záujem?

Máte záujem o web? Super, ďakujem :)

Celý predaj svoj zveril svoju kolegovi Jurajovi. Ak máte nejaké otázky, určite mu napíšte na juraj.kuracina@gmail.com. Juraj má moju plnú dôveru, prístupy do všetkých nástrojov a rád vás prevedie celým webom a všetkými štatistikami.